وکیل خانواده

وکیل خانواده

وکیل خانواده

وکیل خانواده

وکیل خانواده

۷۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سید ناصر حسینی‌پور در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یا‌زدهم به عنوان منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید ناصر حسینی‌پور» از یادگاران دوران دفاع مقدس و نویسنده «کتاب و اثر ملی پایی که جا ماند» در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یا‌زدهم به عنوان منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از سوی مردم برگزیده شد.

 

در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یا‌زدهم سید ناصر حسینی‌پور 24 هزار و 750 رای، علیمراد جعفری 16 هزار و 12 رای، هومان عسکری 11 هزار و 900 رای، ریحان محمدپور چهار هزار 913 رای و فاطمی هزار و 445 کسب کردند.

 

سید ناصر حسینی پور جانشین غلامرضا تاجگردون در حوزه انتخابیه گچساران و باشت است که با رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس در دوره اخیر روبرو شد.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

به گزارش "ورزش سه"، مهدی صادقی وکیل رشید مظاهری درباره صحبت های اخیر مدیرعامل استقلال گفت: متاسفانه همه دیدند که مصاحبه ای از آقای مددی منتشر شده است و در آن، ایشان اقدام به تخریب همه کردند از مربی گرفته تا کادر فنی و بازیکنان و حتی هواداران؟!

 

او در این باره ادامه داد: نکته جالب درباره مصاحبه های آقای مددی اینکه از همه چیز مهمتر زمانی است که ایشان برای بیان حرف هایش انتخاب می کند. آقای مددی همیشه چند ساعت قبل از هر مسابقه اقدام به انتشار محکومیت های انضباطی برای بازیکنان و البته مصاحبه‌های حاشیه ای می‌کند، یعنی درست زمانی که بازیکنان و کادر فنی به آرامش و تمرکز نیاز دارند. آیا این همان دلسوزی مورد نظر آقای مددی است که می‌گویند؟

 

صادقی در ادامه گفت: چگونه است که همه اشتباه می‌کنند ولی ایشان درست فکر می‌کند و درست تصمیم می‌گیرد!؟ عمده صحبت های آقای مددی با روش‌های نخ نما شده و آشنای سیاسی است که هرکسی در نحوه مدیریت خود اشتباه می‌کند ابتدا گناه را برگردن گذشتگان و مدیران سابق می اندازد و بعد سعی در تخریب سایرین می‌کند اما وظایف قانونی و مدیریتی که وظیفه ایشان است را به عنوان فتح الفتوح معرفی می‌کنند.

وکیل گلر آبی ها ادامه داد: آقای مددی تهدید به انتشار قرارداد نمودند که به ایشان متذکر می شوم این موضوع عواقب قانونی و سختی دارد. ایشان اشاره کرده که فلان بازیکن چند درصد از مبلغ قراردادش را دریافت کرده اما چرا نمی‌گوید چه مقدار بر طبق قرارداد و تعهدات پرداخت نکرده است؟ او از تعهدات عقب افتاده و کارهای نکرده حرفی به زبان نمی آورد‌؟

 

مهدی صادقی درباره تهدید مدیرعامل استقلال مبنی بر انتشار قرارداد ادامه داد: چرا ایشان بجای تهدید به انتشار قرارداد بازیکنان (که نه تنها برخلاف اخلاق مدیریتی و تعهدات ایشان و قوانین است) نمی گوید چرا و با چه بهانه هایی بجای پرداخت به بازیکنان با پرونده سازی و بهانه گیری سعی در کاهش پرداخت ها می نماید؟ چرا آقای مددی بجای تهدید سعی در اصلاح روش مدیریتی خودش نمی کند تا جواب تماس ها و تلفن های کادر فنی و بازیکنان استقلال را بدهد و تماس ایشان را بی پاسخ نگذارد! چرا آقای مددی از وعده های که داده نمی‌گوید که ۹۰ درصد آن صرفا وعده توخالی بود.

 

او ادامه داد: اگر تیم استقلال تاکنون توانسته موفق باشد نتیجه دلسوزی و از خودگذشتگی سرمربی و بازیکنان و کادرفنی تیم بوده که چهار ماه است هیچ دریافت مالی نداشته اند و فقط وعده و وعید شنیدند و پاسخ تماس هایشان توسط مدیرعامل محترم بی پاسخ ماند. واقعیت های بسیاری وجود دارد که نشان می دهد وضعیت اسفناک فعلی باشگاه پرافتخار استقلال نتیجه تصمیمات و ضعف مدیریت شخص آقای مددی است.

 

صادقی در پایان گفت: اگر سکوتی هم تاکنون بوده از سر دلسوزی بازیکنان و کادر فنی بوده و بهتر است آقای مددی پاسخ این دلسوزی را با تهدید ندهند. هواداران پرشور استقلال هم بدانند که کلیه بازیکنان و کادر فنی علی رغم این مشکلاتی که تاکنون از طرف مدیریت بوده به عشق موفقیت تیم پرافتخارشان تحمل سختی نموده اند.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

یکی از نکات اصلی در وقوع جرم فروش مال غیر،تاریخ و زمان مالکیت فروشنده است لذا اگر مال مورد معامله در زمان انعقاد قرارداد متعلق به فروشنده نبود ولو اینکه یک دقیقه بعد از معامله مال را از مالک اصلی بخرد مانع وقوع جرم نخواهد بود.

چند ماهی بود که با ابلاغ فدراسیون، رئیس کمیته انظباطی هیات بسکتبال استان شده بودم و سه شنبه ها در دفتر هیات جلسه کمیته برگزار و به گزارش و شکایت های واصله رسیدگی می کردم،اینکه پس از سال ها با حضور در حال و هوای بسکتبال یاد دوران جوانی زنده می شد دلنشین بود و تا جایی که فرصت داشتم از حضور در آن فضا ویاد دوران ورزشی حظ وافر می بردم،طوری که ساعت و دقایق سه شنبه ها را جزء اوقات کاری به حساب نمی آوردم تا اینکه یکی از همین سه شنبه ها سبب ورود به پرونده ای با اتفاقات جدیدی شد.

جلسه ی کمیته با موضوع رسیدگی به شکایت دو تن از بازیکنان تیم الف از مدیریت باشگاه در جریان بود که مدیریت باشگاه به اتفاق اعضاء هیات مدیره وارد جلسه شدند.چهره و نگاه مدیران به حدی عصبی و نگران بود که به کنایه و شوخی گفتم:نیازی نیست بابت چند میلیون ناقابل اینقدر ناراحت باشید!هنوز کلامم تمام نشده بود که مدیرعامل باشگاه گفت:اگر ممکن است بفرمایید طلب بچه ها چقدر هست تا همین الان تسویه کنیم،ما بابت موضوع مهمی خدمتتون عرض داریم.

پیش از آنکه از کلام مدیر باشگاه تعجب کنم،متوجه شدم که نگرانی مجموعه ی حاضر بابت پرونده بازیکنان نیست و باید مسئله ی مهمی پیش آمده باشد که کل اعضاء هیات مدیره راهی کمیته انضباطی شده اند و آمدن ایشان به کمیته بابت مشاوره است نه جلسه رسیدگی.حساب دو بازیکن تیم طی یک فقره چک شخصی از سوی مدیر تسویه شد و جلسه با مدیران پشت درهای بسته ی کمیته آغاز شد:جناب وکیل چند سالی است که مجموعه ی تحت امر بنده و دوستان اقدام به تاسیس تعاونی مسکن کرده اند،با شنیدن عبارت تعاونی مسکن تمام پرونده هایی که یک طرف آن  شرکت های تعاونی مسکن متهم به کلاهبرداری و اختلاس و...شده بودند درذهنم مرور شد.

با لبخند تلخی گوشه ی لب به مدیران مجموعه فهماندم که بدون مقدمه چینی بروند سر اصل مطلب،مدیرعامل، عاقله مردی دنیا دیده بود که از همان لبخند من متوجه ماجرا شد و گفت:این لبخند گوشه ی لب جنابعالی حکایت از این دارد  که می دانید چه بلایی بر مجموعه آوار شده است،گفتم:یقینا متهم شده اید به تحصیل مال از طریق نامشروع یا خرید و فروش مال غیر یا..که کلامم را قطع کرد و گفت:بله خرید و فروش مال غیر!

با گفتن این عبارت راننده ی مدیرعامل از اتاق خارج شد و بلافاصله با کیف سامسونت مشکی رنگی وارد اتاق شد.کل اسناد و مدارک خرید زمین و ثبت نام اعضاء موید این موضوع بود که تعاونی منطبق بر مقررات و مفاد اساسنامه شرکت اقدام به خرید زمین وثبت نام اعضا کرده است.

مدیر عامل شرکت طوری با هیجان از عملکرد تعاونی دفاع می کرد که گویی اتاق کمیته ی انضباطی دادسراست و من هم بازپرس پرونده که سه ضربه ی نسبتا محکم به درِ اتاق  که حکایت از تهدید و تحکمی در ادامه ی ضربات داشت ،همراه شد با صدایی که خودش را مامور کلانتری محل معرفی می کند ،همزمان با این صدا رنگ از رخسار مدیران مجموعه پر کشید و لرزش دستان ایشان موید ترس و دلهره ای بود که علتش با باز شدن در،نزد مامور کلانتری هویداشد.

اعضاء تعاونی با حکم جلب پنج عضو هیات مدیره پشت سر مامور طوری  پیروزمندانه به داخل اتاق نگاه می کردند و لبخند می زدند که گویی بزرگترین رقابت جهانی را پشت سر گذاشته اند،هرچه اصرار و خواهش کردم که از جلب مدیران صرفنظر کنند و یک هفته ای فرصت دهند بلکه مشکل از طریق گفتگو حل و فصل شود گوششان بدهکار نبود و خیلی راحت و بی رودربایستی می گفتند اصلا پول وسهم خریداری شده برایشان مهم نیست و تنها تمنایی که دارند بازداشت ایشان است!!

حین مشایعت مدیران تا کلانتری از کلیت موضوع تا حدودی مطلع شده ،مذاکرات مقدماتی قبول وکالت ایشان نیز با قبول شرایطی مطرح شد.سپس راهی دادسرا شدم تا ضمن اذن اخذ وکالت* از متهمین از کم و کیف قضیه مطلع شوم.مسیر کلانتری تا دادسرا ،به این موضوع فکر می کردم که حادثه و اتفاقی شبیه به آنچه برای این بندگان خدا رخ داد ممکن است برای هر شخصی پیش آید به ویژه در بحث تعاونی های مسکن که در این چند سال پرونده های متعددی مطرح شده است که هم مدیران محکوم شده اند هم سرمایه اعضا ازبین رفته.

چند صد متر مانده به دادسرا شلوغی خیابان منتهی به مجتمع  برایم عجیب بود،مسیری که در شلوغ ترین حالت کمتر از ده دقیقه طول نمی کشید طوری شلوغ بود که حداقل نیم ساعت زمان لازم بود تا به دادسرا برسم لذا از تاکسی پیاده شدم تا باقی راه را قدم زنان بروم ،هنوز گرم راه رفتن نشده بودم که همهمه و صداهایی که از جلوی دادسرا به طرف من در جریان بود توجه ام را جلب کرد...مدیران دزد وکیل نمی خوان نمی خوان،حیا کن پرونده را رها کن...در صدم ثانیه با حجمی از فریاد و خشم روبه رو شدم و چاره ای جز دور شدن از آن فضا نداشتم،ناخودآگاه و بدون اذن و اجازه ای بر ترکِ موتور سوار پریدم و با پیشنهاد وسوسه انگیزی تشویقش کردم به دور زدن  و رانندگی برخلاف مسیر خودروهایی که از روبه رو می آمدند.

 شاکیان پرونده طوری عقب ِ موتور می دویدند که انگار پول و سرمایه ی ایشان نزد من است،تجربه ای تازه داشت شکل می گرفت،فرار از طرف های پرونده ای که هنوز به آن ورود نکرده ام!!برای لحظه ای ترس تمام وجودم را گرفته بودطوری که ناخواسته و آنی با خودم شروع کردم به حرف که بی خیال پرونده باید بشی،بیکاری خودت و درگیر اینکار کنی.تا رسیدن به دفتر همچنان بر دوراهی قبول وکالت و انصراف از پرونده سرگردان بودم تا بالاخره چند دقیقه تمرکز در دفتر و خوردن فنجانی قهوه منتج به این امر شد که لازم است در جهت کمک به رفع سوءتفاهمات پیش آمده برای شاکیان و احراز قصد و اراده مدیران تعاونی وارد پرونده شوم.

چند روز فرصت لازم بود تا با بررسی اظهارات شکات و دفاعیات مدیران به شناسایی و احراز حقانیت یکی از دو طرف مخاصمه برسم،در همین راستا با نمایندگان شکات وارد گفتگو شده از ایشان خواستم تا مستندات دعوی طرح شده را جهت تطبیق با دفاعیات مدیران تحویلم دهند.نکته ی جالب و مجهول قضیه این بود که ادعا و حرف دو طرف منطبق بر واقع بود و این همان چالش اساسی تعاونی های مسکن در بحث خرید زمین و واگذاری به اعضاست.به این مضمون که اعضا مدعی بودند،مدیران تعاونی پیش از خرید زمین اقدام به واگذاری و انعقاد قرارداد پیش فروش آپارتمان به اعضاء کرده اند و مدیران مدعی بودند تاریخ خرید زمین  قبل از زمان واگذاری به اعضاء بوده است و جالب اینکه مستندات هر دو نیز موید ادعای ایشان بود!!چنین وضعیتی موید وقوع خیانتی است از سوی یکی از اعضاء طرفین درگیر پرونده،لذا ماموریت اصلی کشف سرمنشاء این خیانت بود.

به این امید که با کشف منشاء فساد بتوانم مانع  حیف و میل شدن سرمایه ی اندک اعضاء و مجازات ناحق مدیران شوم،قرار جلسه ای مشترک با دو طرف درگیر گذاشته با پیش شرط  ممنوع بودن هرگونه قضاوتی جلسه تشکیل،روند خرید زمین و واگذاری به اعضاء از نقطه صفر تا زمان اعلام جرم بررسی کردیم،نمایندگان شکات با رویت مستندات مدیران با این فرض که مدارک ارائه شده جعلی نباشد قبول کردند که مدیران مرتکب تخلفی نشده اند اما بنا به اطلاعاتی که داشتند این ادعا  کماکان مطرح بود زمان انعقاد قرارداد و فروش زمین چند ماه پس از زمانی است که اعضاء به تعاونی پول واریز کرده اند.*بنا بر همین اطلاعات لازم شد تا با فروشنده ی اصلی ملاقاتی داشته باشیم،لذا قرار شد در جلسه ی بعد مالک اولیه زمین نیزحاضر شود که...

در تحقیات تکمیلی مشخص شد که فروشنده زمین به تعاونی مالک زمین نبوده است بلکه وی با همکاری متصدی آژانس املاک خودش را مالک زمینی معرفی کرده که حاج اکبر برای فروش نزد آژانس املاک معرفی کرده،این دو از یک طرف با حاج اکبر به عنوان خریدار وارد گفتگو شده و قبل از اینکه  زمین را از حاج اکبر بخرند اقدام به فروش ملک حاج اکبر به تعاونی کرده اند ،مدیران تعانی هم به تصور اینکه ملک را از مالک واقعی آن خریداری کرده اند اقدام به فروش ملک به اعضاء کرده اند غافل از اینکه در زمان تنظیم قراردادهای پیش فروش هیچ مالکیتی بر زمین مستقر نشده،تعاونی قرارداد پیش فروش نسبت به زمینی تنظیم کرده که متعلق به حاج اکبر بوده...

لذا بنا بر اطلاعات تحصیل شده عدم سوءنیت* مدیران تعاونی  محرز شد پرونده ای علیه فروشنده و آژانس املاک از سوی مدیران تعاونی مطرح تا ضرر و زیان وارده بر اعضاء تعاونی ناشی از تفاوت قیمت اعلامی حاج اکبر و قمیتی که فروشنده و اژانس املاک از مدیران دریافت کرده اند جبران شود.

* وکیل دادگستری

*زمانی که شخصی تحت قرار بازداشت هست،لازم است جهت اخذ امضآء ذیل وکالتنامه به مقام قضایی درخواست داده و از طریق ایشان اذن اخذ امضاء گرفته شود و در شرایط فعلی که امضاء ذیل وکالتنامه الکترونیکی شده بنا بر ضرورت ارسال پیامک روی گوشی موکل ،دسترسی وی به موبایل نیز با دستور مقام قضایی لازم است.

*اطلاع از مقررات تعاونی ها خاصه در بحث خرید و فروش از جمله ضروریات فعالیت های تعاونی است که عدم اشراف به این مقررات از جمله دلایل تشکیل پرونده های متعددی علیه تعاونی هاست.

*باید زمان تنظیم قرارداد فروش مال به دیگری فروشنده مالک باشد لذا بر فرض اینکه شخصی مال دیگری را بفروشد و یک دقیقه بعد مالی را که فروخته از مالک اصلی بخرد مانع وقوع جرم نیست.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

وکیل کیست و چگونه یک وکیل خوب انتخاب کنیم؟

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، امروز، روابط اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، شغلی و شخصی افراد، دارای پیچیدگی‌های فراوان شده‌اند. در بسیاری اوقات، نیازمند مشاوره وکیل متخصص هستیم تا بتوانیم ابعاد مختلف زندگی خود به روشی که بیشترین منفعت را برای ما داشته باشد و کمترین خسارت را متحمل شویم، سر و سامان دهیم.

بر اساس اصل ۳۵ قانون اساسی: «در همه دادگاه‌ها طرفین دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند، باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم شود.»

با توجه به تخصصی بودن هر یک از موارد بالا، مشورت با وکیلی که در یک موضوع خاص دارای تجربه و مهارت باشد، بهترین نتیجه ممکن را به همراه خواهد داشت. انتخاب وکیل خوب و ماهر، مستلزم آگاهی نسبت به مواردی است که این‌جا به آن‌ها می‌پردازیم.

تعریف وکیل

وکیل، فردی است که به موجب عقد (قرارداد) وکالت از طرف شخص دیگر جهت انجام کاری، مأمور می‌شود. وکیل به عنوان نماینده شخص دیگر جهت انجام کار خاصی، شناخته می‌شود. شخصی که وکیل را انتخاب کرده است، می‌تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

قرارداد وکالت

قرارداد وکالت باید در چهارچوب قانون مدنی تنظیم شود و مخالف نظم عمومی و اخلاق حسنه نباشد. وکالت یک عقد جایز است؛ یعنی در هر زمان می‌توان آن را فسخ کرد. همچنین مورد وکالت، باید کار یا کار‌هایی باشد که موکل، شخصا بتواند آن‌ها را انجام دهد و مانع قانونی در مسیر انجام این امور وجود نداشته باشد. وکیل نیز باید اهلیت قانونی جهت امور محوله را داشته باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل چه باید کرد؟

پرونده‌های قضایی در بسیاری از موارد، دارای پیچیدگی‌هایی هستند که بدون آگاهی داشتن از قوانین، نمی‌توان نتیج مد نظر و دلخواه را به‌دست آورد. بنابر این، توصی اکید می‌شود که با یک وکیل خوب گرفتن، علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت، بهترین نتیجه ممکن را رقم بزنید. مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل خوب را بدانید.

تخصص وکیل

وکیل دادگستری دارای اطلاعات عمومی راجع به قوانین بوده، با این‌حال امروز وکالت نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر دارای تخصص‌های متعددی است: وکیل تجاری، وکیل خانواده، وکیل کیفری، وکیل امور حسبی و غیره، از جمله این موارد هستند. سعی کنید تا وکیلی را انتخاب کنید که تخصص او مرتبط با موضوع پرونده شما باشد.

پایه‌ وکالت

در ایران، سه گروه از وکلا می‌توانند به عنوان وکیل رسمی به پیگیری پرونده در مراجع قضایی بپردازند: وکیل پایه یک، وکیل پایه دو، کارآموز وکالت. جهت انتخاب بهترین وکیل، باید از سطح پیچیدگی و فنی پرونده‌ خود و همچنین پای وکیل موردنظر، مطلع باشید.

وکیل پایه دو و کارآموز وکالت دارای محدودیت‌هایی جهت انجام برخی از پرونده‌ها دارند؛ همچنین وکیل پایه یک به‌ویژه اگر در ابتدای دوران وکالت خود باشد، در موارد خاصی نمی‌تواند در موضوع یک پرونده وارد شود؛ بنابر این، قبل از انعقاد قرارداد وکالت از صلاحیت وکیل خود مطمئن شوید.

تجربه وکالت

علاوه بر تخصص وکیل و گرایش تحصیلی او (در صورت تحصیلات تکمیلی داشتن) تجربه عملی وکیل، حائز اهمیت بالایی است. سابقه‌ کاری، زمان فعالیت او در کسوت وکیل و حوزه‌های تخصصی او از مواردی هستند که بهتر است مد نظر قرار داده شوند.

حسن شهرت

خوشنامی وکیل خوب، به اندازه تخصص و تجربه او، دارای اهمیت است.

امانت، رازداری و صداقت

شاید به جرأت بتوان گفت که رازداری وکیل و حفظ اسرار موکل، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید داشته باشد. وکیل رازدار و صادق، از اطلاعات شما به نفع خود استفاده نخواهد کرد؛ با رقیب شما وارد معامله نمی‌شود و همه تلاش خود را معطوف به احقاق حق موکل می‌کند.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

حتما بسیار پیش آمده که در موقعیتی قرار گرفته‌اید که نمی‌دانسته‌اید مشکل‌تان را چگونه حل کنید یا اینکه نسبت به شرایط حقوقی محقق شدن آن فعل و آثار احتمالی آن آگاهی کافی نداشته‌اید. در مجموعه نوشتاری تحت عنوان «آیا می‌دانید» شما را با برخی از این موارد آشنا می‌کنیم.

حتما بسیار پیش آمده که در موقعیتی قرار گرفته‌اید که نمی‌دانسته‌اید مشکل‌تان را چگونه حل کنید یا اینکه نسبت به شرایط حقوقی محقق شدن آن فعل و آثار احتمالی آن آگاهی کافی نداشته‌اید. در مجموعه نوشتاری تحت عنوان «آیا می‌دانید» شما را با برخی از این موارد آشنا می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجموعه «آیا می‌دانید» با یادآوری برخی نکات حقوقی که با زندگی روزمره انسان‌ها سر وکار دارد، تلافی خواهد کرد تا بر داشته‌های حقوقی شما در این حوزه بیفزاید. بخش دهم این مجموعه به این شرح است:

آیا می‌دانید؟

زمان تجدیدنظرخواهی نسبت به آراء محاکم بدوی برای اشخاص مقیم ایران فقط بیست روز از زمان ابلاغ رأی با انقضای مدت واخواهی است.

آیا می‌دانید؟

ادعای جدید در مرحله تجدیدنظر، مسموع نیست.

آیا می‌دانید؟

به دادخواست‌های ناقص در دادگاه تجدیدنظر رسیدگی نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

مرجع تجدیدنظر فقط به آنچه که مورد تجدیدنظرخواهی است و در مرحله نخستین مورد حکم قرار گرفته، رسیدگی می‌‌کند.

آیا می‌دانید؟

جهات قانونی درخواست تجدیدنظر:

الف. ادعای بی‌اعتبار بودن مستندات دادگاه.

ب. ادعای فقدان شرایط قانونی شهادت شهود.

ج. ادعای بی‌توجهی قاضی به دلایل ابرازی.

د. ادعای مخالف بودن رای با موازین شرعی و با مقررات قانونی.

آیا می‌دانید؟

در پرونده‌های کیفری فقط اشخاص زیر حق درخواست تجدیدنظر دارند:

الف. محکوم‌علیه یا وکیل یا نماینده قانونی او.

ب. شاکی خصوصی یا وکیل یا نماینده قانونی او.

ج. دادستان در خصوص جرایمی که به موجب قانون، تعقیب آنها به عهده او گذارده شده است.

آیا می‌دانید؟

آراء دادگاه‌های کیفری فقط در موارد ذیل قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه‌های تجدیدنظر استان است:

الف. ضبط اموال بیش از یک میلیون ریال.

ب. جرایمی که طبق قانون مستلزم پرداخت دیه بیش از خمس دیه کامل است.

ج. جرایمی که حداکثر مجازات قانونی آن بیش از سه ماه حبس یا شلاق یا جزای نقدی بیش از پانصد هزار ریال.

و. محکومیت‌های انفصال از خدمت دولت.

آیا می‌دانید؟

اوراق قضایی به آدرسی که در پرونده اعلام کرده‌اید ارسال می‌شود لذا در صورت تغییر آدرس لازم است فوری مراتب را به دادگاه اعلام کنید.

آیا می‌دانید؟

در صورت ضمانت از متهم در صورتی که مرجع قضایی اعلام کرد مکلف به معرفی وی می‌باشید، در صورت عدم معرفی متهم، وجه‌الکفاله یا وجه‌الوثاقه از شما اخذ خواهد شد.

آیا می‌دانید؟

اگر از سوی مرجع قضایی احضار شدید، عدم حضور بدون عذر موجه منجر به جلب و دستگیری شما خواهد شد.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

وکیل حضانت

آیا می‌دانید در چه صورتی یک زن سه طلاقه محسوب می‌شود؟ شرایط مترتب بر سه طلاقه بودن زن چیست و درصورت تمایل شوهر، چگونه امکان ازدواج مجدد با زن سه طلاقه فراهم می‌شود؟

آیا می‌دانید در چه صورتی یک زن سه طلاقه محسوب می‌شود؟ شرایط مترتب بر سه طلاقه بودن زن چیست و درصورت تمایل شوهر، چگونه امکان ازدواج مجدد با زن سه طلاقه فراهم می‌شود؟

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ شرع و قانون درباره‌ی سه طلاقه شدن زن نص صریحی دارند. آنچه در ذیل می‌آید برگرفته از متن قوانین موضوعه ایران است که مطلقه بودن به سه طلاق و 9 طلاق را تبین کرده است:

طبق ماده 1057 قانون مدنی، «زنی که سه مرتبه متوالی زوجه یک نفر بوده و مطلقه شده، بر آن مرد حرام می شود مگر اینکه به عقد دایم به زوجیت مرد دیگری درآمده و پس از وقوع نزدیکی با او به واسطه طلاق یا فسخ یا فوت، فراق حاصل شده باشد.»

بنابراین، مردی که سه مرتبه متوالی زنی را طلاق داده، اعم از اینکه طلاق بعد از رجوع در ایام عده یا پس از نکاح جدید واقع شده باشد، نمی‌تواند از نو با آن زن ازدواج کند، زیرا ازدواجی که این قدر متزلزل و ناپدار باشد، نمی‌تواند کانون خانوادگی خوشبختی به وجود آورد و بجاست که از تجدید آن پس از سه بار طلاق متوالی جلوگیری شود به علاوه قانونگذار خواسته است بدین وسیله از تکرار طلاق جلوگیری کند.

فرض کنیم بعد از سه طلاق متوالی و دخالت محلل (فردی که با زن سه طلاقه ازدواج می‌کند تا زن بر شوهر اولی حلال شود) و انحلال نکاح و ازدواج مجدد زن و شوهر سابقش، باز زوجین با هم ناسازگاری آغاز کنند و طلاق تکرار شود. این نمایشنامه نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. زیرا قانونگذار به پیروی از فقه اسلامی مقرر داشته است:« زن هر شخصی که به 9 طلاق که 6 تای آن عدی است مطلقه شده باشد، بر آن شخص حرام موبد می‌شود».

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

مرگ وکیل صدام و وزیر اسبق دادگستری آمریکا

منابع از مرگ وزیر دادگستری اسبق آمریکا که جزو تیم بین المللی وکلای صدام بود، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، "رمزی کلارک"، وزیر دادگستری اسبق آمریکا که جزو تیم وکلای صدام بود، جمعه در منزلش در منهتن درگذشت.

کلارک طی سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۹وزیر دادگستری بود. وی یکی از منتقدان مداخله‌های نظامی آمریکا در خارج بود و به کمیته‌ وکلای صدام پیوست.

پنجم نوامبر ۲۰۰۶ دادگاه عراق حکم اعدام با چوبه دار صدام را صادر کرد.

 

 

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ اصل ۳۵ قانون اساسی انتخاب وکیل دادگستری را حق طرفین هر پرونده می‌داند. این در حالی است که در برخی مراحل از جمله دادرسی، حضور وکیل دادگستری در دادسرا‌ها برای دفاع از متهمین ممنوع است. حضور نداشتن وکیل دادگستری در برخی مراحل دادرسی نیز به‌طور قطع موجب به وجود آمدن مشکلات زیاد برای متهم و در برخی مواقع حتی دستگاه قضا خواهد شد. زیرا ممکن است متهم با تمامی موارد حقوقی و قانونی خویش آشنا نبوده و مراحل دادرسی را ناخواسته به بیراهه کشاند.

تضمین حقوق قانونی افراد، با حضور وکیل دادگستری اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق دفاع مردم – یعنی حق استفاده از خدمات وکیل دادگستری را در دعاوی – برای همه شهروندان ایرانی تضمین کرده است. مفاد این اصل نیز حکایت از آن دارد که همه مردم می‌توانند در همه امورقضایی و در همه مراحل وکیل دادگستری داشته باشند. توجه کنیم که برخلاف برخی دیگر از اصول قانون اساسی ،در اصل ۳۵ هیچ موردی مستثنی نشده است.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت ‎الاسلام و المسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه صبح امروز در جلسه شورای عالی قضایی با ارائه گزارشی از شناسایی و برخورد با عناصر ناسالم مرتبط با مجموعه‌های قضایی گفت: تاکنون ۵۷ نفر طی دو مرحله به اتهام فساد و دریافت رشوه بازداشت شده‌اند

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر لزوم تسهیل دسترسی مردم به وکیل، این موضوع را یکی از ارکان مهم آسان شدن دسترسی مردم به عدالت برشمرد.

خبرگزاری میزان - رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دیدار و گفتگو نمودند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار با اشاره به نقش حائز اهمیت وکلا در تحقق عدالت اجتماعی اظهارداشت: وکالت یکی از حساس‌ترین مشاغل در جامعه محسوب می‌شود و از این رو حفظ جایگاه این قشر فرهیخته همواره مورد تأکید است.

علی صالحی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات دستگاه قضایی در دوره تحول موجب افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی شده است و در همین راستا کانون وکلا نیز می‌تواند قوه قضاییه را در شاخص‌های مختلف از جمله؛ ارتقای امنیت، مبارزه با فساد و اجرای عدالت یاری نماید.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با تأکید بر لزوم تسهیل دسترسی مردم به وکیل، این موضوع را یکی از ارکان مهم آسان شدن دسترسی مردم به عدالت برشمرد.

وی در ادامه به رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای مرکز پیشنهاد کرد به منظور تشویق و افزایش کیفیت عملکرد وکلا، برگزاری جشنواره‌های فصلی و سالیانه لوایح برتر را در دستور کار خود قرار دهند.

در ادامه جلیل مالکی رئیس کانون وکلای مرکز نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهارداشت: کانون وکلا به دنبال تعامل هر چه بیشتر با دستگاه قضایی است.

وی همچنین با تأکید بر ذهنیت مثبت جامعه وکلا نسبت به عملکرد دستگاه قضایی در دوره تحول از این اقدامات سازنده تقدیر و تشکر کرد.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

‏‏‏‏‏رییس فراکسیون «مقابله با آسیب‌های اجتماعی» مجلس با انتشار چند عکس از محله میرآباد شهر چابهار، به وزرای «راه و شهرسازی» و «کشور» توصیه کرد یک هفته خانواده خود را بفرستید اینجا زندگی کنند تا درد محرومان و حاشیه نشینان را بفهمید.

خبرگزاری میزان - علی خضریان در حساب توئیتری خود نوشت: امروز که به همراه جمعی از نمایندگان مجلس از محله‌های مرادآباد و میرآباد در حاشیه شهر چابهار بازدید کردیم، دو تصویر همزمان را با تمام وجود حس کردیم، از یک‌سو ناکارآمدی و ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی و در سوی دیگر کمال شکیبایی و میهمان‌نوازی مردم عزیز بلوچستان که مثال‌زدنی بود.

احمد نادری ‏‏‏‏‏رییس فراکسیون «مقابله با آسیب‌های اجتماعی» مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار چند عکس از محله میرآباد شهر چابهار در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آقای وزیر راه و شهرسازی، آقای وزیر کشور خوب نگاه کنید. اینجا میرآباد در چابهار است که مردم آن در فقر مطلق بسر می‌برند. آب وبرق ندارند وحتی به آنان اجازه نمی‌دهید که یک چاله برای دستشویی حفر کنند. یک هفته خانواده خود را بفرستید اینجا زندگی کنند تا درد محرومان وحاشیه نشینان را بفهمید.

مجتبی رضاخواه همچنین در همین زمینه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: امروز به همراه جمعی از نمایندگان مجلس به چابهار آمده‌ایم تا مسئولین دولتی را برای حل مشکلات به خط کنیم؛ منطقه‌ای با پتانسیل‌هایی مثل توریسم، صیادی، کشاورزی و تجارت مرزی.  وظیفه مسئولان دولتی فعال کردن این پتانسیل‌ها بوده، اما متاسفانه حاشیه‌نشینی و بی‌آبی معضل منطقه شده!

 

احمد نادری صبح امروز نیز در حساب توئیتری خود نوشته بود به همراه سید نظام الدین موسوی، علی خضریان، مجتبی رضاخواه، روح الله ایزخواه (نمایندگان تهران)، عباس گلرو (نماینده سمنان) ومصطفی نخعی (نماینده نهبندان) برای بررسی مشکلات حوزه انتخابیه چابهار و... وکمک به رفع آنها، مهمان برادر عزیزم معین الدین سعیدی ومردم خونگرم ومهمان نواز بلوچ هستیم.

  • we3 site