وکیل خانواده

وکیل خانواده

وکیل خانواده

وکیل خانواده

وکیل خانواده

۸۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گرفتن وکیل طلاق

قبل از ورود به بحث در مورد طلاق توافقی در تهران ابتدا سوالاتی مطرح می گردد:

  •  طلاق توافقی توسط چه کسی مطرح می گردد؟

طلاق توافقی بنا به توافق زوجین توسط هریک از آنها که به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند مطرح می گردد.

  •   در طلاق توافقی بر سر چه موضوعاتی توافق می گردد؟

در طلاق توافقی بر سر کلیه موضوعات مهم و کلیدی توافق می گردد از جمله: مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، حضانت فرزندان

در طلاق توافقی زوجین بر سر توافق و مسائل مربوط به آن توافق می نمایند اما در طلاق یک طرفه مرد فقط حق اقدام به طلاق دارد و می تواند دادخواست طلاق مطرح نماید.

  •  چرا باید از وکلای موسسه حقوقی اوستا در طلاق توافقی استفاده نمود؟

به دلیل این که وکلای موسسه حقوقی میرداد با داشتن تجربه ای چندین ساله در امور مربوط به دعاوی خانواده بهترین گزینه برای انجام امور مربوط به طلاق توافقی می باشند. وکلای موسسه به درستی می دانند چگونه باید پرونده های مربوط به طلاق توافقی را به نتیجه مطلوب موکل برسانند.

  •  در چه مرحله ای از طلاق توافقی باید به سراغ وکیل برویم؟

نظر غالب این است که از ابتدا تصمیم گیری برای طلاق توافقی باید از مشاورین و وکلای مجرب در این زمینه استفاده نمود تا بتوان بهترین نتیجه را به دست آورد. تمامی پرونده های مطرح شده در دادگاه اگر از وکیل استفاده نمایند می توانند به نتیجه ی درست برسند.

حال برای روشن شدن بهتر مطالب می توانیم به ادامه بحث بپردازیم.

طلاق:

طلاق به معنای پایان زندگی زناشویی می باشد. در پی این جدایی تمام حقوق تکالیفی که زوجین نسبت به داشتند از بین می رود. طلاق در اسلام به عنوان منفورترین حلال شناخته می شود. قرآن از مردان مسلمان می خواهد که از همسران خود جدا نشوند و سازش بین زوجین را بهتر می داند

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

این بازیگر به تازگی جلوی دوربین رفته و در این سریال نقش یک وکیل دادگستری را دارد. علاوه بر پیام دهکردی، مهدی سلطانی، پژمان بازغی، روزبه حصاری، مینا وحید، فریبا متخصص، علیرضا آرا، نسرین بابایی، محمد صادقی، هامون سیدی، سارا باقری، مهرداد بخشی، آریا دلفانی، فهیمه مؤمنی، بهمن صادق حسنی و ... بازیگران این سریال وکیل تلویزیونی‌اند.

در آینده بازیگران شناخته شده دیگری به سریال خواهند پیوست. تدوین همزمان وکیل سریال نیز به زودی آغاز خواهد شد. این مجموعه تلویزیونی که قصه آن در فضای معاصر می‌گذرد، محصول گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما است.

پدرام پورامیری و حسین دوماری‌ طراحان قصه سریال‌اند و فرزاد فرزانه وکیل فیلمنامه آن را نوشته است.

سازندگان به جای خلاصه داستان این متن را ارائه داده‌اند: «در پگاه مه‌آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه‌های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می‌شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهدِ این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچ‌کس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است ...»

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

طلاق رجعی

این نوع از طلاق، زمانی اتفاق می افتد که طلاق توسط شوهر داده میشود و او کلمه طلاق را یک یا دو بار استفاده یا بیان میکند؛ همچنین میتواند آن را بنویسد. برای تاثیر، کافی است صرفا کلمه طلاق توسط شوهر ادا شود.

هرچند، وکلای گروه حقوقی میرداد آموزش دیده اند تا چیزها را به صورت نوشته تثبیت کنند و اگر شوهری طلاق میدهد، بهتر است که به صورت نوشتاری باشد تا بایگانی شود. این می تواند سودمند باشد علی الخصوص زمانی که طرفین قصد ازدواج دوباره دارند و همسر آینده و خانواده شان بخواهند گواه طلاق اسلامی را ببینند.

طلاق رجعی، صورت ابطال پذیر طلاق است. قابل فسخ است چون پس از صدور رای اگر زوج بخواهند به هم بازگردند، میتوانند مصالحه کنند؛ پیش از چیزی که به مدت عده، دوره صبر یا دوره ملایمت شناخته میشود.

به طور سنتی، عده یک الزام است تا زوج بتوانند در مورد چیزی که اتفاق افتاده فکر کنند و علاوه بر آن، زمانی برای مصالحه باشد پیش از اینکه طلاق نهایی شود. مدت زمان عده سه چرخه قاعدگی است و اگر مصالحه ای پیش از آن صورت نگیرد، طلاق غیرقابل فسخ میشود و به عنوان طلاق بائن دسته بندی میشود. اتفاقا، اگر زوج بخواهند پس از مدت انقضای عده آشتی کنند، باید مراسم نکاح اسلامی را دوباره اجرا کنند تا دوباره به عنوان زن و شوهر درجه بندی شوند.

طلاق بائن

این نوع طلاق زمانی رخ میدهد که شوهر "من به تو طلاق بائن میدهم" را ادا میکند یا کلماتی که در طلاق بیان می شوند، نامشخص هستند.

همچنین طلاق بائن، زمانی اتفاق می افتد که جدایی نوعی خلع (طلاق توافقی) است یا ازدواج در دادگاه شریعت در کشورهایی که نظام حقوقی اسلامی حاکم است، یا توسط شورای شریعت در کشورهای غیراسلامی، فسخ میشود.

با کمک ، این تصمیم سخت و دشوار میتواند هموار باشد.

همچنین یک اصول اسلامی به نام خلوت صحیحه وجود دارد که به معنی داشتن حریم خصوصی قانونی با همسر است. خلوت صحیحه، عبارت از تنها شدن و خلوتی است که در آن، مانعی برای جماع و آمیزش جنسی با زن وجود نداشته باشد؛ برای مثال یکی از زن و مرد مریض نباشد؛ یا در ماه رمضان روزه‌ دار نباشد؛ یا احرام به حج یا عمره را نداشته باشد و یا زن در حالت حیض و قاعدگی نباشد. عملا، به معنای مدت زمان تنهایی زوج متاهل است. اگر طلاق توسط شوهر پیش از این زمان ادا گردد (که بسیار نادر است و فقط در ابتدای ازدواج صورت میگیرد) در دسته بندی طلاق بائن قرار میگیرد.

در نهایت، در طلاق رجعی اگر تا پایان عده مصالحه صورت نگیرد، تبدیل به طلاق بائن میشود.

نتیجه طلاق بائن این است که ازدواج همان لحظه که طلاق ادا میگردد، به پایان میرسد. مثل طلاق رجعی دوره صبر شروع نمیشود. در هر صورت، زوج میتواند هر زمان در حین یا بعد عده، با اجرای مراسم نکاح دوباره ازدواج کند.

مطابق قانون احوال شخصیه، عقد ازدواج استانداردی وجود دارد که طبق آن زن میتواند خود را طلاق دهد و نوع طلاق را تحت شرایط زیر انتخاب کند:

  1. شوهر بدون دلیل موجه نفقه زن را به مدت شش ماه پرداخت نکند.
  2. شوهر رفتار خوبی نداشته باشد.
  3. شوهر بیماری داشته باشد که ادامه دادن ازدواج را دشوار سازد.
  4. شوهر سلامت روانی خود را از دست بدهد.
  5. شغل شوهر از نظر همسر و دادگاه ناشایسته باشد و شوهر حاضر به ترک شغل خود نباشد.
  6. پس از پنج سال ازدواج، زن به دلیل نقصان شوهر قادر به فرزندآوری نباشد.
  7. شوهر به مدت شش ماه مفقودالاثر باشد.
  8. شوهر بدون اذن همسر اول، همسر دوم اختیار کند؛
  9. یا به حکم دادگاه، شوهر با هر دو همسر با عدالت و انصاف برخورد نمیکند.
  • we3 site
  • ۰
  • ۰

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور: تقویت خودنظارتی، تخصصی کردن امور وکالت و فرهنگ سازی وکالت در جامعه رویکرد اصلی کانون‌های وکلای دادگستری است.

 جعفری کوشا در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته بزرگداشت وکیل گفت: این هفته بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر مردم با نهاد وکالت در جامعه به شمار می‌آید.

وی افزود: آنچه ما در کانون وکلا به دنبال آن هستیم خدمت به مردم است که سرلوحه کار ما به شمار می‌آید.


رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار وکیل در کشور عضو این کانون در حال خدمت رسانی به مردم از طریق پایگاه‌های مشورتی، مراکز معاضدت قضایی و دیگر امور هستند.


جعفری کوشا از قوه قضاییه، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و رسانه‌ها خواست توجه ویژه‌ای به ارتقای جایگاه وکالت در جامعه داشته باشند.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: در غیاب وکیل مستقل و کانون وکلای حرفه‌ای، امنیت و تحول قضایی شکل نمی‌گیرد. امیدواریم که تعامل قوه قضاییه و کانون‌های وکلای دادگستری، بیش از پیش منتهی به دادرسی عادلانه و تضمین حق دفاع مردم در مراجع قضایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل مالکی در مراسم جشن سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری، اظهار ‌کرد: خجسته سالروز شصت و هشتمین سال استفلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. شصت و هشتمین جشن استقلال کانون وکلای دادگستری، فرصت مناسبی برای توجه به میراث پیشینیان و ترسیم چشم انداز امیدوارانه فردا است. فردای امیدبخشی که فرزندان این مرز و بوم خواهند ساخت و اجازه نخواهند داد که در آن حق دفاع مردم نادیده گرفته شود.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: سامانه قانون‌گذاری نهاد وکالت در ایران یک سده را با فراز و فرودهای فراوان و انبانی از  تلخی‌ها و شیرینی‌ها پشت سر گذاشته است. 

وی با بیان اینکه درست در سال ۱۳۰۰ نخستین مجمع وکلای رسمی به شکل قانونمند پای به صحنه قانونگذاری ایران گذاشت، گفت: همگام با شکل‌گیری دولت مدرن و حکومت قانون، تاسیس و تثبیت عدلیه، همزاد با وکالت مستقل شکلی هنجارین یافت و توسط حقوقدانان پیشرو و آزاده مطالبه شد.

مالکی به لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری اشاره کرد و افزود: این لایحه از یک سو توسعه نظام حقوقی در مقیاس جهانی همگام با ارتقای استانداردهای بین‌المللی  بود و از سوی دیگر چشم بر تنظیم اراده سیاسی نهاد حکمرانی در راه تضمین حقوق بنیادین مردم نهاده بود.

وی تصریح کرد: واضعان لایحه می‌خواستند کانون وکلا مستقل، مدنی، خود انتظام و متکی به دادگاه‌های انتظامی باقی بماند. بر همین اساس دکتر مصدق طی لایحه قانونی استقلال، طرح  استقلال کانون وکلا را تدوین کرد و سپس در سال ۱۳۳۳ مجلس شورای ملی آن را مهیا برای تضمین حقوق شهروندان  کرد.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه کانون وکلای امروز ، با تعدد ، تراکم و تلاقی بی سابقه بحران ها روبرو است، گفت: از یک سو بیماری کرونا سبک زندگی را دستخوش تغییر کرده است و برنامه‌های جاری کانون را نیز متأثر از وضعیت فوق‌العاده خود ساخته است و از سوی دیگر نهادهای رسمی کشور ناهمراهی‌هایی با نهاد وکالت ابراز داشته‌اند.

مالکی ادامه داد: طرح‌ها و لوایحی در این سالها مطرح شده که جامعیت و مانعیت نداشته و در غیاب پشتوانه تحقیقاتی و بنیه کارشناسی ، قهقرایی و رو به عقب ارزیابی می‌شوند. بحران‌هایی که مواجهه با هر یک توان و تمرکز و توسعه راهبردی کانون را تنزل داده و انرژی ما را مصروف خنثی سازی پیامدهای ناسزاوار خود کرده است.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز بیان کرد: کانون وکلا باید رو به مردم و رو در روی ناقضان حقوق فردی و اجتماعی باشد. همان غایتی که اصل ۱۵۶ قانون اساسی بدان دلالت دارد و بدین اعتبار بوده است که اصل ۳۵ قانون اساسی ذیل فصل سومِ ناظر بر حقوق ملت جانمایی شده است و چنین نگاهی است که وکالت را یک پوسته شغلی و یک پروانه کسب سوداگرایانه قلمداد نمی‌کند.

به مردم اطمینان می‌دهیم که از همه ابزار قانونی در مسیر مبارزه با فساد استفاده خواهیم کرد

وی ادامه داد: بدون شک عزم مبارزه با فساد باید اولویت راهبردی ما در قوه قضاییه و کانون‌های وکلای دادگستری باشد. به مردم اطمینان می‌دهیم که از همه ابزار قانونی در مسیر مبارزه با فساد استفاده خواهیم کرد. ما اعتقاد داریم که وکیل و قاضی که بار امانت شهروندان را به دوش می‌کشد باید معتمد و موثق و ضد فساد باشد. بر همین مبنا وکیل به اعتبار دانش و مهارت و استقلال و خاستگاه مدنی خود ، باید قبل از هر کس دیگر پرچمدار ضدیت با فساد باشند.

این حقوقدان گفت: چهره وکالت خصوصاً در بخش‌های مرتبط با خدمات همگانی و مسئولیت های اجتماعی باید پر رنگ تر به اطلاع مردم برسد. خدمات معاضدتی و تسخیری مخلصانه و مجاهدانه وکلای بی ادعایی که برای احیای حقوق بشر و شهروندی همت می‌گمارند باید در رسانه ملی به مردم شناسانده شود. مخاطرات فراروی وکالت مستقل و حرفه ای باید مکرر برای جامعه و مسئولین تبیین شود تا همگان بدانند دغدغه وکلای آزاده، خاستگاه صنفی ندارد بلکه دلواپسی‌ها، ناظر بر منافع همگانی است.

مالکی اضافه کرد: ایجاد نهاد موازی در تاریخ سیاسی و مدیریتی این کشور نشان داده است که به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در غیاب وکیل مستقل و کانون وکلای  کیفیتمند و حرفه‌ای، امنیت و تحول قضایی شکل نمی‌گیرد. سیاستگذاری عمومی برای تحول قضایی، نباید منصرف از اهمیت استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، امنیت قضایی را انتظار داشته باشد. امیدواریم که تعامل حسنه قوه قضاییه و کانون‌های وکلای دادگستری، بیش از پیش منتهی به دادرسی عادلانه و تضمین حق دفاع مردم در مراجع قضایی شود

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: ماهیت کار کانون‌های وکلای دادگستری ارائه خدمت عمومی است و نه سرمایه گذاری؛ در هیچ کشوری عمل وکیل دادگستری را سرمایه گذاری نمی‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل مالکی در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مبنا و منشأ قانون اصلاح مواد ۷ و ۱ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اصل اقتصادی ۴۴ این قانون است. این اصل که در فصل اقتصادی قانون اساسی آمده است چارچوب نظام اقتصادی را مشخص کرده نه نظام قضایی و وکالت کشور را؛ بر همین مبنا قانونگذار برای تبیین بهتر نظام اقتصادی کشور و سازوکارهای مرتبط با آن قانون عادی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را در سال ۱۳۸۶ در ۹۲ ماده تصویب کرد.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: به موجب این قانون به منظور تسهیل امر سرمایه گذاری در کشور، اشخاص و بنگاه‌های اقتصادی مکلف شدند که مجوزهای کار اقتصادی خود را در پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار ثبت کنند.

وی گفت: به موجب بند ۲۴ ماده ۱ این قانون، مراحع صادرکننده مجوز به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۸۶ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۵ قانون محاسبات عمومی همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا، اتاق‌های بازرگانی و تعاون، اصناف و اتحادیه‌ها اتلاق شده است.

این حقوقدان ادامه داد: به موجب ماده ۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ، فعالیت‌های اقتصادی در جمهوری اسلامی شامل تولید، خرید یا فروش کالا و خدمات در زیر مجموعه سه گروه متمایز فعالیت موسسات و شرکت‌های دولتی، فعالیت‌های اقتصادی مذکور در صدر اصل ۴۴ قانون اساسی تقسیم شده است.

وی تأکید کرد: در مواد دیگر این قانون هم قانونگذار به تشریح فعالیت اقتصادی دولت و بخش‌‌های دولتی و الزامات مربوط به آنها پرداخته تا جایی که تخطی از اجرای این قانون برای دستگاه‌‌های مذکور مستوجب محکومیت بالاترین مقام اجرایی دستگاه مربوطه و‌ مجازات‌‌های اداری قرار داده است. به موجب مواد این قانون، سازمان‌ها و نهادهایی مشمول مقررات این قانون می‌شوند که مشمول امر سرمایه گذاری گردند و فعالیت اقتصادی داشته باشند و مشمول مراجع صادرکننده مجوز کسب و کار قرار بگیرند در حالی که وکالت دادگستری نه مشمول امر سرمایه گذاری می‌شود و نه مشمول فعالیت اقتصادی از قبیل تولید و فروش کالا و خدمات قرار می‌گیرد.

مالکی تشریح کرد: ماهیت کار کانون‌های وکلای دادگستری ارائه خدمت عمومی است و نه سرمایه گذاری؛ در هیچ کشوری عمل وکیل دادگستری را سرمایه گذاری نمی‌دانند. 

مالکی درباره گفتگوی ویژه خبری شبکه دو در خصوص قانون اصلاح مواد ۷ و ۱ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نیز گفت: سه قانون برای صدا و سیما مطرح است و این سازمان موظف به رعایت روح قانون اساسی و موظف به حرکت کلی در جهت وحدت است. سازمان صدا و سیما باید از هرگونه هتک حرمت پرهیز کرده و از این کار جلوگیری کند اما در چند روز گذشته برنامه‌هایی پخش شد که مقررات قانونی در آنها رعایت نشده بود.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: در برنامه ویژه گفتگو خبری که با موضوع شمول قانون ۱ و ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی پخش شد از اعضای کانون فردی دعوت نشده بود و ۵ نفر یک طیف خبری در مقابل ۱ وکیل که بصورت مستقل بصورت تلفنی شرکت کرده بود قرار گرفتند. 

مالکی با بیان اینکه در این برنامه به کانون اتهام دروغ گویی زده شد، گفت: در این برنامه که برخلاف ماده ۲ و قانون خط و مشی صدا و سیما رعایت نشده بود چندین نفر با یک رویکرد فکری مقابل وکیل ایستادند و با جانب داری شمول مواد ۱ و ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی بر کانون وکلای دادگستری را مفروض دانست و به دلیل القای نادرست صدا و سیما باید به کانون های وکلا وقت دهد تا از خود دفاع کند. 

وی تصریح کرد: به موجب قانون سازمان صدا و سیما باید به میزان حداقل دو برابر وقت در همان ساعت و برنامه در اهتیار کانون وکلای دادگستری قرار دهد تا موارد خلاف واقع القا شده در برنامه را از ذهن مردم بزداید.

این حقوقدان اظهار کرد: متاسفانه در یک اقدام مغایر با ماده ۹ اساسنامه صدا و سیما که این سازمان را مامور به ترویج فضائل اخلاقی نموده است، احدی از مهمانان اکثریت برنامه به وکیل دادگستری دعوت شده به صورت تلفنی، اتهام دروغگویی را منتسب کردند. مسلماً حق اقدام قانونی برای وکیل محفوظ است.

وی اضافه کرد: اگر صدا و سیما فرصت برابر مطابق ماده واحده الحاق یک ماده و دو تبصره را به کانون ندهد، قطعاً هیات مدیره تصمیم خواهد گرفت.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه سریال‌هایی که بر خلاف آموزه‌های ماده ۹ اساسنامه و قانون خط مشی قانون صدا و سیما پخش می‌شود، تصریح کرد: البته در اقدامی دیگر سریال چوب خط پخش شد و با توهین به مقام وکیل دادگستری و مشاور حقوقی، به جای ترویج فضائل اخلاقی، رذائل اخلاقی به مردم آموزش داده می‌شود و با تحقیر قشر وکلای دادگستری زمینه تجلی خلافکاران نسبت به وکیل دادگستری در مقام دفاع در جامعه را فراهم کرده است به نحوی که قطعاً روی وکلا این موضوع اثر منفی دارد و متولیان تهیه و پخش این سریال باید پاسخگوی مسئولیت چنین اقداماتی در آینده باشند. کانون وکلای دادگستری این اقدام سیمای جمهوری اسلامی ایران را مغایر قانون می‌داند و از رئیس سازمان صدا و سیما و شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما درخواست می‌کند که با تجدید نظر جدی از ترویج برنامه‌های خلاف وحدت و فضائل انسانی و اسلامی جلوگیری کند.

مالکی در پاسخ به خبرنگار ایلنا درباره نامه به وزیر بهداشت در خصوص در اولویت قرار گرفتن وکلای دادگستری برای واکسن، گفت: در آن نامه اعلام نکردیم وکلای دادگستری جزو اولویت اول تزریق واکسن قرار گیرند؛ بلکه گفتیم در میان اقشاری که خدمت عمومی به مردم ارائه می‌دهند در اولویت قرار بگیرند تا بتوانند از حقوق مردم دفاع کنند. این درخواست غیرمنطقی نیست زیرا وکلا در مراجع انتظامی در معرض ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هستند و شاید ده‌ها نفر از همکاران و خانواده‌های آن‌ها مبتلا به این بیماری شدند و کانون وکلا صرفا قصد یادآوری به وزارت بهداشت را داشت تا وکلای دادگستری نیز در میان سایر اقشار فراموش نشوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ پیامدهای کسب‌وکار تلقی شدن وکالت، گفت: اگر وکالت کسب‌وکار تلقی شود، یک فاجعه ملی در کشور رخ خواهد و یک بال فرشته عدالت که کمک به احقاق حق می‌کند به یک شغل تجاری، کاسب‌کارانه و سوداگرانه تبدیل می‌شود و وکیل برای جذب مشتری همان راه فعالان اقتصادی را می‌روند و مراجع انتظامی کانون‌های وکلا دیگر نمی‌توانند رسالت خود را در برابر تبلیغ‌های مبالغه‌آمیز وکالت انجام دهند و دود این قضیه به چشم مردم و قوه قضائیه می‌رود.

وی درباره زمان آزمون وکالت سال بعد و احتمال لغو آزمون وکالت نیز اظهار کرد: اساساً مسئولیت برگزاری آزمون برعهده سازمان سنجش است و نظارت بر این امر برعهده اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری است و کانون‌های وکلا هیچ مداخله‌ای در این موضوع ندارند. نکته دوم این است که به موجب قانون هر سال کانون‌های وکلای دادگستری مکلف هستند که حداقل یک آزمون را برگزار کنند و این آزمون معمولاً در آذر ماه برگزار می‌شود و اگر وضعیت کرونا اجازه دهد کانون‌های وکلا مجدداً به اتحادیه و سازمان سنجش تفویض اختیار می‌کنند تا آزمون در آذر ماه سال بعد برگزار شود.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: به طور کلی، ما تابع ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه هستیم و به موجب آن مقرر شده است که کمیسیونی متشکل از دو مقام قضایی و رئیس کانون وکلای هر استان ظرفیت را مشخص و آزمون را برگزار کنند به همین دلیل ما کماکان آزمون را در سال‌های آینده برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت اصلاح آیین‌نامه لایحه استقلال کانون وکلا نیز بیان کرد: پیشنهاداتی که از سوی قوه قضائیه داده شد در کارگروه رؤسای کانون‌های وکلا مطرح شد و نهایتاً اصلاحات لازم انجام شد و برای اظهارنظر هیأت‌های مدیره کانون‌های وکلا ارسال شده است و بعد از اعلام نظرات به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

ایسنا نوشت؛ وکیل جواد نکونام می‌گوید که این مربی پیشنهادات مالی خوبی داشته ولی ترجیحش این است در فولاد به کارش ادامه دهد.

رضا حسن‌زاده، وکیل جواد نکونام درباره آخرین وضعیت این مربی اظهار کرد: «بعد از قهرمانی در جام حذفی و موفقیتی که او و فولاد طی دو سال گذشته به دست آوردند، این مربی با پیشنهاداتی روبه‌رو شد. دو، سه پیشنهاد را ظرف روزهای گذشته به جهت اخلاقی و اشتیاق ایشان به تکمیل و ارتقای موفقیت‌ها و شخصیت تیمی فولاد رد کرد. هنوز پیشنهادات دیگری وجود دارد ولی با توجه به علاقه هواداران فولاد، مذاکرات مسوولان باشگاه و همین‌طور درخواست و علاقه قلبی بازیکنان  نسبت به نکونام، اولویت اول او این باشگاه است. نکونام پیشنهادات مالی خوبی داشته ولی از آنجا که در فولاد دو سال زحمت کشیده و به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده‌اند، ترجیحش این است در همین باشگاه به کار ادامه دهد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا مذاکراتی صورت گرفته و روند آن خوب بوده یا نه؟ تصریح کرد: «بله، ما جلسه‌ای را با مسوولان باشگاه فولاد برگزار کردیم که جلسه خوب و مثبتی بود. پیشنهادات و برنامه‌های خود را به آن‌ها ارایه کردیم، حالا منتظر انتقال مذاکرات به هیات مدیره و مدیران کارخانه و در نهایت پاسخ فولاد هستیم. باید از آقای گرشاسبی مدیرعامل محترم باشگاه تشکر کنم چون بعد از انتصاب‌شان بلافاصله خواهان برگزاری جلسه و تعیین تکلیف فولاد شدند. در هر صورت ما منتظر فولاد هستیم.»

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

وکیل دادگستری به ‌دنبال سوء‌ظن به شوهرخواهرش وی را با شلیک گلوله به قتل رساند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۵ به‌دنبال ناپدید شدن مرموز مرد جوانی شروع شد که از لرستان به خانه برادرش به کرج آمده بود.

در حالی که تحقیقات برای یافتن مرد جوان ادامه داشت، کارآگاهان جنایی جسد این مرد جوان را در حالی که با شلیک چند گلوله به قتل رسیده بود در خودرویی حوالی جاده چالوس پیدا کردند.

خیلی زود با تشکیل تیم ویژه‌ای تحقیقات پلیسی برای کشف این جنایت مرموز در دستور کار کارآگاهان جنایی استان البرز قرار گرفت.

با کنترل آخرین تماس‌های مقتول مشخص شد وی با برادرزنش در تماس بوده است. بدین ترتیب این مرد که وکیل دادگستری بود تحت بازجویی قرار گرفت و بعد از مدتی به قتل شوهر خواهرش اعتراف کرد.

وی درباره انگیزه خود از این جنایت گفت: مدتی قبل به رفتار وی سوء ظن پیدا کرده و فکر می‌کردم او برای همسرم مزاحمت ایجاد کرده است به همین خاطر وی را از محل زندگی‌اش به کرج کشاندم و بعد در خانه او را با خوراندن غذای مسموم بیهوش کردم. سپس او را با خودرو به حوالی جاده چالوس بردم و با اسلحه‌ای که از قبل تهیه کرده بودم چند گلوله به او شلیک کردم. اسلحه را به داخل رودخانه انداختم و جسد را همانجا رها کردم.

به‌دنبال اعتراف این متهم، او به جرم قتل عمد بازداشت و پس‌ از محاکمه در دادگاه کیفری استان البرز با توجه به تقاضای اولیای دم وی به قصاص نفس محکوم شد.

با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور و درحالی که خانواده مقتول بر اجرای حکم اصرار داشتند سرانجام پس از ۴ سال متهم توانست با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت دیه درخواستی خانواده مقتول رضایت آنها را جلب و از مجازات مرگ رهایی یابد.

قاضی نریمانی رئیس شعبه ششم اجرای احکام دادگستری کرج درباره این پرونده گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع قتل‌ها تصمیمات عجولانه و ناتوانی در کنترل خشم است. در این پرونده با اینکه متهم خودش از افراد تحصیلکرده و حقوقدان است و به نتیجه کار و مجازاتی که در انتظارش است به خوبی آگاه است اما باز هم دست به چنین کاری می‌زند.

در حالی که می‌توانست از طریق قانونی موضوع را پیگیری کند و به چنین سرنوشتی دچار نشود. مهارت کنترل خشم بسیار اهمیت دارد همچنین باید در روابط کاری و خانوادگی سعی شود برخی خط قرمزها رعایت شود چراکه رعایت برخی اصول اخلاقی و رفتاری از وقوع بسیاری از جرایم پیشگیری می‌کند.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

گروه استان‌ها-رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: کانون وکلا نهادی مستقل است که جایگاه برجسته‌ای برای تحقق حقوق مردم دارد و اگر عقیده ما بر این است که قاضی و وکیل در حقیقت دو بال عدالت هستند ، باید استقلال و شأن آنان حفظ شود.

به گزارش از اهواز و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خوزستان ، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه بررسی مشکلات کانون وکلا دادگستری استان که با حضور سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری و سید یزداله طاهری نسب رئیس و اعضاء هیئت کانون وکلا دادگستری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: شأن و جایگاه وکالت مانند قضاوت بسیار ارزشمند است.

وی افزود: وکالت نهاد مقدسی است و شأن و جایگاه وکالت معنوی است نه مادی و این حرفه مانند قضاوت جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با تأکید بر اهمیت مجاهدت و احساس مسئولیت در امر وکالت گفت: وکیل باید در احقاق حق و اجرای عدالت حساس باشد و این احساس مسئولیت از مقتضیات وکالت است.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ادامه اظهار داشت: کانون وکلا نهادی مستقل است که جایگاه برجسته‌ای برای تحقق حقوق مردم دارد و اگر عقیده ما بر این است که قاضی و وکیل در حقیقت دو بال عدالت هستند ، باید استقلال و شأن آنان حفظ شود و باید پا به پای هم و در کنار هم برای تحقق حقوق مردم گام بردارند.

در این جلسه سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری ضمن تقدیر از دستگاه قضایی استان در پیگیری و رفع مشکلات کانون وکلا خوزستان ، جایگاه و حرمت وکلا را بسیار مهم دانست و گفت: در جامعه وکالت هیچ کس به اندازه خود وکلا نتوانسته به منزلت این نهاد ارزشی آسیب برساند و همیشه وکلا نقش اساسی و مؤثری در تحقق عدالت داشته اند.

وی افزود: حفظ جایگاه و استقلال وکلا از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر دادگستری در ادامه عنوان کرد: حتما پیگیر رفع نگران‌ها ، دغدغه‌ها و مشکلات وکلا استان هم در دولت و هم در قوه قضائیه خواهم بود و امیدوارم مشکلات و موانع این عزیزان هر چه سریعتر حل و فصل شوند.

در این جلسه سید یزداله طاهری نسب رئیس هیئت کانون وکلا دادگستری خوزستان ضمن تشکر از وزیر دادگستری و رئیس کل دادگستری استان در بررسی مشکلات وکلا خوزستان، در ادامه به ارائه گزارش عملکرد این کانون پرداخت.

رئیس دادگستری خوزستان خاطر نشان کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان بر این است که از جایگاه و منصب وکالت به درستی صیانت گردد و از منزلت آن محافظت شود

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

بزرگ املاک نگین دولت جهت تکمیل کادر خود در استان‌ تهران از افراد واجد شرایط زیر دعوت به همکاری می‌نماید.

مشاور املاک وکیل

جنسیت: آقا، وکیل خانم

نوع همکاری: تمام وقت

ظاهر آراسته

قدرت بیان وکیل قوی (ما به شما همه مراحل حرفه ای شدن را آموزش رایگان می‌دهیم)

از دیگر شرایط وکیل استخدام میل شدید به درآمد زیاد و آماده برای ثروتمند شدن

پورسانتی

درآمد بالای 20 میلیون

ثروتمند شدن وکیل هیچ ارتباطی با شانس و اقبال ندارد و می توان آن را آموخت

بزرگ املاک نگین دولت با آموزش های اصولی بصورت علمی و جمع آوری تجربه های ارزنده و کادر بسیار حرفه ای از مدیران و بوجود آوردن فضای رقابتی و شاد محیط لازم جهت پیشرفت سریع شما را فراهم ساخته است. (آموزش رایگان همراه با کار)

درآمد ماهیانه بیش از 20 میلیون تومان با تضمین

تبلیغات حرفه ای رایگان تبلیغات محیطی بنر شبکه های اجتماعی سایت و از همه مهمتر شناخت بودن و قابل اعتماد بودن در منطقه 

مدیریت قرارداد ماهر و حرفه ای

فایلینگ بسیار قوی و به روز و اختصاصی

در بهترین لوکیشن منطقه با سابقه و شناخت در منطقه

200 متر فضای لوکس و لاکچری با 5 رنج و 2 اتاق قرارداد بسیار حرفه ای و شیک لوکیشن تابلو خور عالی

از متقاضیان واجد شرایط خواهشمندیم رزومه خود را به تلگرام یا واتس‌اپ زیر ارسال نمایند و یا ‌با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایند.

  • we3 site