وکیل خانواده

وکیل خانواده

وکیل خانواده

وکیل خانواده

وکیل خانواده

۳۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایسنا نوشت: یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: متاسفانه مشاهده شده است برخی کارشناسان روابط خارج از ضابطه با اصحاب پرونده ایجاد می‌کنند و علاوه بر حق‌الزحمه کارشناسی، دستمزدهای فراقانونی هم می‌گیرند که این امر در عدالت اخلال ایجاد می‌کند.

هوشنگ پوربابایی در ارتباط با انتقاد رئیس قوه قضائیه از «رانتی‌شدن برخی از کارشناسی‌ها» گفت: معمولا دستگاه قضایی یا قضات ما در مواردی که طبق قانون آیین دادرسی خصوصا از مواد 250 به بعد، ابهام یا اجمالی داشته باشند مکلف هستند که این موضوع را به کارشناس متخصص و واجد صلاحیت ارجاع دهد و آن کارشناس ابهام یا اجمال ایجاد شده را رفع کند تا دادگاه بتواند احقاق حق بیشتری کند بخاطر همین، یکی از بازوهای اجرایی عدالت، معمولا کارشناس‌های رسمی دادگستری هستند.

این کارشناس مسائل حقوقی با بیان این‌که حق‌الزحمه و تعرفه کارشناسان رسمی دادگستری همانی است که هرساله قوه قضائیه تصویب می‌کند و به کانون کارشناسان ابلاغ می‌کند، گفت: آن چیزی که رئیس محترم قوه قضائیه به آن اشاره کردند نمی‌دانم چند درصد است اما باید گفت کارشناسانی داریم که بسیار دقیق و درست رفتار می‌کنند و تحت تاثیر اصحاب پرونده قرار نمی‌گیرند و واقعا نظر تخصصی خودشان را اعلام می‌کنند که تعدادشان هم کم نیست.

 وی با بیان این‌که کارشناسان دیگری هم داریم که با بعضی دستگاه‌های قضایی ارتباط تنگاتنگی دارند، گفت: قضات ما بعضا به این دلیل برخی از کارشناسان را انتخاب می‌کنند که به کارشناس اعتماد کامل دارند، یعنی می‌دانند کارشناس توانایی علمی لازم را دارد و تلاش می‌کند به فرد مورد اعتماد خودش پرونده‌ها را ارجاع کند اما محل نگرانی آن‌جا است که بعضی کارشناسان رسمی دادگستری خیلی مورد وثوق دستگاه قضا نیستند اما قضات بر روی همان کارشناس تمرکز کرده‌اند و هر پرونده‌ای را به آن فرد ارجاع می‌دهند و آن فرد تلاش می‌کند نظر دستگاه قضا را به خود جلب کند نه نظر حق را و ممکن است این وسط سواستفاده‌هایی نیز رخ دهد.

پوربابایی ادامه داد: نکته‌ای که درخصوص کارشناسی وجود دارد این است که معمولا کارشناسان رسمی دادگستری خودشان موظف هستند به عنوان فرد محقق، پرونده‌ها را مطالعه کنند، طرفین را دعوت کنند، اظهارات طرفین را بشنوند و بعد با درنظرگرفتن محتویات پرونده و اظهارات طرفین نظر تخصصی خودشان را اعلام کنند اما متاسفانه تلقی اغلب کارشناسان ما این است که وکلای پرونده، پرونده را برایشان مطالعه کنند، دادخواست‌ها و لوایح را کپی بگیرند و قرار کارشناسی را فراهم کنند تا آن‌ها نظر تخصصی را ارائه کنند.

این وکیل دادگستری در پایان گفت: متاسفانه مشاهده شده است برخی کارشناسان روابط خارج از ضابطه با اصحاب پرونده ایجاد می‌کنند و علاوه بر حق‌الزحمه کارشناسی، دستمزدهای فراقانونی هم می‌گیرند که این امر در عدالت اخلال ایجاد می‌کند. بنابراین اگر دسترسی افراد به کارشناسی بیشتر شود و کارشناسان خودشان را مسئول‌تر بدانند و خودشان به دستگاه قضا مراجعه کنند و پرونده را مطالعه کنند و در مقابل اگر دستگاه قضا یا طرفین مطلع شدند کارشناسی سوء نیت دارد و می‌خواهد از اجرای عدالت جلوگیری کند برخورد لازم باید با کارشناس انجام شود.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

وکیل مهدی هاشمی:بر اساس اعلام قوه قضائیه مهدی هاشمی بعد از چند ماه بالاخره دیروز به زندان بازگشت.

 

 

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

پرونده سوشا مکانی منجر به صدور حکم توقیف اموال باشگاه پرسپولیس شد

به گزارش طرفداری، آرش شکرریز توضیحاتی در خصوص طلب محمد علیپور از سوشا مکانی ارائه داد.

آرش شکرریز نماینده سوشا مکانی در پرونده شکایت او از باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت پیگیری مطالبات این دروازه بان ابه فارس گفت:

 

وی مبلغی را به محمد علیپور، مشاور وزیر نفت بدهکار است و به این دلیل که 2 سال است در کشورمان حضور ندارد، نتوانست این مبلغ را به وی پرداخت کند. پس از شکایت علیپور به دادگاه، اجراییه‌ای صادر شد. پس از رسیدن این اجراییه درباره توقیف اموال نزد شخص ثالث به پرسپولیس، این باشگاه اعلام کرد چنین مبلغی به مکانی بدهکار نیستیم و پرونده هنوز قطعی نشده است.

شکرریز افزود:

 

باشگاه پرسپولیس اجراییه را به کمیته وضعیت نشان داده و اعلام کرده اجراییه از دادگاه آمده و نباید این پول را به کمیته وضعیت پرداخت کنیم بلکه باید این مبلغ را به حساب دادگاه بریزیم. همان روز به جمشید نورشرق(رئیس کمیته وضعیت) گفتم وقتی می‌گویید باشگاه پرسپولیس تمام بدهی‌ها را پرداخت کرده یعنی طبق ماده 89 قانون اجرای احکام مدنی باید پرسپولیس پول را به حساب دادگاه واریز و فیش را به وضعیت ارائه کرده باشد. به همین دلیل باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بدون ارائه این فیش غیرقانونی است. 

نماینده سوشا مکانی اضافه کرد:

 

وقتی قاضی دادگاه شعبه 129 باهنر متوجه شد باشگاه پرسپولیس اظهارات خلاف واقعی را مطرح کرده و رای کمیته استیناف مبنی بر محکومیت باشگاه پرسپولیس قطعی است، حکم توقیف اموال این باشگاه را صادر کرد. من هیمن حکم توقیف را ترجمه کرده و در اختیار مقامات AFC  قرار می‌دهم.  این پول باید طبق ماده 89 قانون اجرای احکام مدنی باید به حساب دادگاه واریز می‌شد یا به ما پرداخت می‌شد که چنین اتفاقاتی رخ نداده است. پاسخگوی عواقب این کار هم افرادی هستند که اظهارات خلاف واقع نزد مقامات قضایی و کمیته وضعیت انجام داده بودند.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

وکیل تنظیم قرارداد یکی از مواردی است که شاید توجه چندانی به آن در مسائل عمومی جامعه نمی شود.

مسئله ای که وجود دارد این است که اصولا قانون و مراجع قضایی را تنها برای حل یک مشکل کارآمد می دانیم. در حالی که ذات قانون چیز دیگری است. در واقع قانون برای این تعریف شده است که نگذارد تعارض و مشکلی در جامعه ایجاد شود. بنابراین قانون و تمامی عناصر آن پیش از آن که بخواهد مشکلی را حل کند می تواند از ایجاد یک مشکل جلوگیری کند. نقش عمده وکیل تنظیم قرارداد نیز دقیقا همین است.
در واقع وکیل تنظیم قرارداد می تواند کاری کند که تعارض میان طرفین قرارداد به حداقل برسد و به نوعی این قرارداد را تنظیم کند که طرفین تا انتها به آن پایبند باشند. بر اساس همان ضرب المثل معروف " پیشگیری بهتر از درمان است "می توان حدس زد که جلوگیری از ایجاد یک مشکل می تواند تا چه اندازه از نظر اقتصادی و مادی نسبت به حل آن مشکل بهتر باشد

به طور کلی باید توجه داشته باشید که امضای یک قرارداد به معنی قبول تعهداتی در قبال طرف مقابل است. مثلا در فروش یک ملک شما به عنوان فروشنده با امضای قرارداد تعهد تحویل ملک در زمان مشخص را برعهده گرفته اید و خریدار نیز در قبال آن تعهد داده است که مقدار مشخصی ثمن به شما پرداخت کند.
وکیل تنظیم قرارداد وظیفه دارد انواع قرارداد را به نوعی تنظیم کند که تعهدات طرفین مشخص و واضح باشد. یکی از مسائل و تعارض هایی که در قراردادها ایجاد می شود این است که تعهدات و بندهای مشخص شده در آن کلی و مبهم است و نمی توان بر اساس آن تصمیم گیری خاصی کرد و یا این که این تعهدات ذاتا دارای مشکل است و عمل به آن می تواند سایر بندهای قرارداد و یا حتی قوانین کشور را زیر سوال ببرد. یک وکیل تنظیم قرارداد این موارد را بررسی می کند و نمی گذارد که قرارداد از این نظر مشکلاتی داشته باشد. چرا که هر مشکل در قرارداد می تواند استناد به آن را در مراجع قضایی را سخت تر کند.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

وکیل قتل یکی از انواع وکالت هایی محسوب می شود که به طور مستقیم با جان انسان در ارتباط است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وکلای میرداد، در واقع جان یک انسان (قاتل) در دستان وکیل قتل و وکیل قاتل قرارداد. حال اگر وکیل نتواند به خوبی دفاع کند، عملا موکل خود را به کشتن داده است. از طرف دیگر وکیل مقتول (بهتر است بگوییم وکیل خانواده مقتول) نیز وظیفه دارد تا حق و حقوق موکل یا موکلین خود را طلب کند.
همانطور که گفتیم مهمترین شاخصه 

 نسبت به بسیاری از انواع وکلا این است که چنین وکیلی می تواند باعث نجات جان انسان ها شود. به نوعی می توان گفت که جان یک انسان در دستان این وکلا است. همین مسئله حساسیت کار وکیل قتل و وکیل قاتل را بیشتر می کند.  
نکته مهم دیگر اینجاست که در این گونه مسائل، انسانی کشته شده است. بنابراین می توان حدس زد که به جز بعد منطقی، بعد احساسی نیز نقش موثری در روند دادرسی بازی کند. از این رو 

 باید بتواند علاوه بر احساسات خود، احساسات طرفین دعوی را نیز کنترل کند و بتواند بر اساس نیاز موکل خود از این احساسات استفاده کند. 
سختی کار وکیل قاتل نیز دقیقا همین است که اختیار جان قاتل تا حد زیادی در اختیار خانواده مقتول است و آن ها می توانند به راحتی از این برگ برنده خود در جریان دادرسی استفاده کنند. همین موضوع می توان به سادگی اهمیت کار وکیل قتل را نشان دهد.

 

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

دفاعیات کتبی که در قالب دادخواست تجدید نظر یا بدوی در دیوان عدالت اداری مطرح می گردند، لایحه دیوان عدالت اداری می گویند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لایحه، نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری کار نسبتا سخت و تخصصی به حساب می آید و کسانی که دارای این دانش حقوقی نمی باشند نمی توانند آن را با موفقیت انجام دهند.
از آنجایی که دارای حساسیت های خاصی می باشد، به همین دلیل نیز به تمامی افراد توصیه می شود که وظیفه نوشتن این لایحه را به یک وکیل متخصص و خبره واگذار کنند.
یک وکیل با تجربه بهتر از هر شخص دیگری از چارچوب های قانونیاگاهی دارد و به خوبی می داند که از چه دلایل و مدارک استنباطی برای تنظیم متن این لایحه استفاده کند.
 
کاربردهای مختلف نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری

به چند مورد از اساسی ترین کاربردهای نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی اشاره می کنیم تا با انها آشنا شوید:
 هر گاه طرفین اختلاف دو دادگاه بخش باشد و هر دو دادگاه بخش در حوزه یک دادگاه شهرستان باشند حل اختلاف در همان دادگاه‌ شهرستان به عمل می‌آید. اگر طرفین اختلاف در حوزه یک دادگاه شهرستان نبوده ولی در حوزه یک دادگاه استان باشند حل اختلاف به همان دادگاه استان رجوع می‌شود و اگرطرفین اختلاف در حوزه یک دادگاه استان نباشند حل اختلاف با دیوان کشور خواهد بود.
هر گاه اختلاف بین دادگاه بخش و دادگاه شهرستان باشد حل اختلاف به دادگاه استان رجوع می‌شود که طرفین اختلاف در حوزه آن‌ واقعند و اگر طرفین اختلاف در حوزه یک دادگاه استان نباشند حل اختلاف با دیوان کشور خواهد بود.
اگر اختلاف بین دو دادگاه شهرستان باشد که در حوزه یک دادگاه استان واقع اند حل اختلاف راجع به همان دادگاه استان است و اگر درحوزه یک دادگاه استان نباشند حل اختلاف با دیوان کشور است.
 اگر اختلاف بین دو دادگاه استان یا دادگاه شهرستان و استان باشد حل آن با دیوان کشور خواهد بود.
 اگر در موضوع یک دعوی بین دادگاه دادگستری و دادگاه غیر دادگستری یا اداره دولتی اختلاف در صلاحیت نفیاً یا اثباتاً ایجاد شود حل‌آن در دیوان کشور است.

 

چرا نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری را به وکیل متخصص بسپاریم؟

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که نیاز به نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری دارید، بهتر است در اسرع وقت به یک وکیل متخصص و با تجربه مراجعه نمایید. وکلای گروه متخصص پارسا می توانند در سریعترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت وظیفه نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری را بر عهده گیرند.
هنگامی که شما وظیفه نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری را به یک وکیل حرفه ای واگذار می کنید، دیگر خیالتان از بابت کیفیت متن قانونی راحت خواهد بود، از آنجایی که چنین لایحه ای عاری از مشکلات حقوقی و قانونی خواهد بود و از تمامی مدارک و ادله استنباطی در آن استفاده می شود، روند رسیدگی به آن نیز با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

تهران- ایرنا- فرایند ثبت نام در ۲ آزمون وکالت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری قوه قضاییه سال ۱۴۰۰ در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از سازمان سنجش آموزش کشور، فرایند ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری قوه قضاییه و آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه از امروز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شد و تا روز شنبه ۱۳ شهریورماه ادامه دارد.

اعلام هزینه های ثبت نام

متقاضیان برای شرکت در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه باید نسبت به پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار تومان در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

مبلغ سریال ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری قوه قضاییه شهریور سال ۱۴۰۰(متقاضیان رشته های راه و ساختمان، امور ثبتی و نقشه برداری، امور وسائط نقلیه موتوری زمینی (تصادفات)، حسابداری و حسابرسی، کشاورزی و منابع طبیعی، امور بانکی، برق ماشین و تاسیسات کارخانجات،۳۵۰ هزار تومان و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای متقاضیان سایر رشته ها اعلام شده است.

توزیع کارت هر ۲ آزمون از ۱۶ شهریورماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

زمان برگزاری ۲ آزمون قوه قضاییه

به گزارش ایرنا،کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی رسمی دادگستری قوه قضاییه از ۱۵ شهریورماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و این آزمون روز پنجشنبه ۱۸ شهریورماه برگزار می شود.

همچنین توزیع کارت آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه از ۱۶ شهریورماه آغاز و این آزمون روز جمعه ۱۹ شهریورماه برگزار می شود.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی : فرصت تعویض پلاک با وکالت نامه تمدید شد.

 وی با اشاره به اینکه برای سرعت بخشیدن ارائه خدمات از ساعت ۷صبح تا ۱۶ انجام می‌شود افزود:خریداران و فروشندگان خودرو برای دریافت نوبت از ساعت ۹ صبح می‌توانند اقدام کنند.

سرهنگ دهنوی با بیان اینکه با تعطیلی‌های کرونایی مهلت برخی وکالت نامه‌ها به اتمام رسیده است اظهار داشت: افرادی که خودرو جدید گرفتند و و کالت نامه برای تعویض و شماره گذاری پلاک دارند برابر با ابلاغ نامه ستاد کرونا به تعداد روز‌هایی که مراکز تعویض پلاک تعطیل هستند به تاریخ وکالت اضافه می‌شود.

سرهنگ دهنوی همچنین گفت: برای روان سازی خدمات از این به بعد راکبان موتورسیکلت‌ها برای تعویض پلاک نیازی به نوبت گرفتن ندارند.
رییس پلیس راهور استان همچنین افزود: اصلاح مشخصات و آدرس مالکان خودرو‌های نو شماره داخلی هست که برای صدور تاییدیه و ارائه به نمایندگی‌های استان نیازی به اخذ نوبت ندارند.

وی با اشاره به اینکه با این اقدامتات بخش زیادی از مراجعات کاهش پیدا کرده است گفت: بزودی برای روان سازی خدمات تعویض پلاک بصورت تمام اینترنتی در مشهد راه انازی شود.

در حال حاضر روزانه بیش از ۱۱۰۰خودرو در دو مرکز تعویض پلاک شماره یک و دو مشهد خدمات دریافت می‌کنند.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری قوه قضائیه سال ۱۴۰۰ از ۱۰ شهریورماه آغاز شد و امروز پایان می‌رسد.

 

ثبت‌نام آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه و آزمون کارشناسان رسمی دادگستری قوه قضائیه سال ۱۴۰۰ از ۱۰ شهریورماه آغاز شد و امروز به پایان می‌رسد و آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

  • we3 site
  • ۰
  • ۰

پیرو درخواست‌های مکرر داوطلبان آزمون وکالت و کارشناسی رسمی ۱۴۰۰ مبنی بر بازگشایی مجدد سایت ثبت‌نام در آزمون، با پیگیری‌های مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، فرصت ثبت‌نام مجدد به داوطلبان داده می‌شود.

با هماهنگی صورت‌گرفته با این دسته از داوطلبان خواهند توانست از دهم تا سیزدهم شهریور با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در آزمون‌های وکالت و کارشناسی رسمی ۱۴۰۰ ثبت‌نام کنند.

  • we3 site